Terms and conditions

Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten
daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument
producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een
overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een
afspraak tussen die derde en de ondernemer;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die
verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
Dag: kalenderdag;
Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd
worden;
Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering
van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail –
dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of
gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de
informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
informatie mogelijk maakt;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd
af te zien van de overeenkomst op afstand;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot)
digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de
consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor
verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en
met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt
van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden
opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter
beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling
geen herroepingsrecht heeft;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor
het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer
gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
handelend onder de naam Brandnew
Voorstad 97 4461km Goes;
Telefoonnummer: 06-23577320 bereikbaar op werkdagen van 09:00-17:00
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 81894473
Btw-identificatienummer: Nl003616661B26
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant
vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit.
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

  • de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
  • de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte
    waar deze is toegekend;
  • een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn
    en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
    Artikel 3 – Toepasselijkheid
    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
    ondernemer en consument.
    Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij
    de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo
    spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking
    van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de
    tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de
    consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de
    consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat
    de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
    algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen
    en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere
    wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
    product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid
    van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
    tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die
    voor hem het meest gunstig is.
    Artikel 4 – Het aanbod
  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
    voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is
    voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de
    consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
    afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke
    vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is
    wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het
    aanbod zijn verbonden.
    Artikel 5 – De overeenkomst
  4. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot
    stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod
    en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  5. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst
    van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze
    aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de
    overeenkomst ontbinden.
  6. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de
    elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige
    webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
    ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  7. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die
    feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
    overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek
    goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
    gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
    bijzondere voorwaarden te verbinden.
  8. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale
    inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige
    wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
    opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de
    consument met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding
    inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of
    digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en
    de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op
    afstand;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
    overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde
    duur is;
    f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor
    herroeping.
  9. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
    toepassing op de eerste levering.
    Artikel 6 – Herroepingsrecht:
  10. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van
    een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder
    opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen
    naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)
    verplichten. De consument heeft na annulering nogmaals 14 dagen om de
    product(en) retour te sturen.
  11. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of
    een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is,
    het product heeft ontvangen, of:
    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft
    besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen
    derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij
    de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze
    over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een
    verschillende levertijd weigeren.
    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
    onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen
    derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende
    een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem
    aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de
    bedenktijd
  12. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product
    en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de
    mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product
    vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product
    slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen
    doen.
  13. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het
    product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die
    verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  14. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het
    product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de
    overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht
    heeft verstrekt.
    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de
    consument en kosten daarvan
  15. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit
    binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor
    herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  16. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1
    bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij
    dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de
    ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument
    heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product
    terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  17. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien
    redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door
    de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  18. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
    herroepingsrecht ligt bij de consument.
  19. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het
    product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze
    kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen,
    hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  20. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat
    de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die
    niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde
    hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de
    ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van
    de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van
    herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  21. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de
    levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn
    gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van
    stadsverwarming, indien:
    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het
    modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de
    dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens
    de bedenktijd heeft verzocht.
  22. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering
    van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd
    met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde
    van de bedenktijd;
    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van
    zijn toestemming; of
    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te
    bevestigen.
  23. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle
    aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij
    herroeping
  24. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op
    elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding
    onverwijld een ontvangstbevestiging.
  25. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief
    eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor
    het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de
    dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer
    aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot
    hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het
    product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  26. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de
    consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere
    methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  27. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering
    dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende
    kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het
    herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod,
    althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
  28. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op
    de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich
    binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  29. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een
    openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten,
    digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan
    de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt
    persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een
    veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten,
    digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  30. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen
    als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming
    van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra
    de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  31. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van
    personenvervoer;
  32. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als
    in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is
    voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,
    autoverhuurdiensten en catering;
  33. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de
    overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is
    voorzien;
  34. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet
    geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele
    keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke
    persoon bestemd zijn;
  35. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  36. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of
    hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de
    verzegeling na levering is verbroken;
  37. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn
    met andere producten;
  38. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten
    van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden
    na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van
    schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  39. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan
    de verzegeling na levering is verbroken;
  40. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen
    hierop;
  41. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar
    alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming
    van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht
    verliest.
    Artikel 11 – De prijs
  42. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen
    van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens
    prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  43. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
    waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële
    markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
    aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
    eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  44. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke
    regelingen of bepalingen.
  45. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen
    heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met
    ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  46. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief
    btw.
    Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
  47. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan
    de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke
    eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
    totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er
    tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  48. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur
    verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en
    vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de
    ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de
    nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  49. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer,
    diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument
    bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze
    wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn
    deel van de overeenkomst.
    Artikel 13 – Levering en uitvoering
  50. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het
    in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en
    bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  51. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de
    ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  52. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
    voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met
    bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere
    leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging
    ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan
    worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat
    hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het
    recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op
    eventuele schadevergoeding.
  53. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de
    consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  54. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
    ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger,
    tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
    Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en
    verlenging
    Opzegging:
  55. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan
    en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
    overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste
    één maand.
  56. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
    en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
    opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
    opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  57. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
    bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor
    zichzelf heeft bedongen.
    Verlenging:
  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
    diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een
    bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd
    is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en
    weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde
    duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde
    overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor
    onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
    opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De
    opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt
    tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
    nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
    Duur:
  5. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
    consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn
    van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid
    zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
    verzetten.
    Artikel 15 – Betaling
  6. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende
    voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
    worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij
    het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de
    overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een
    dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de
    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  7. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in
    algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van
    meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument
    geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de
    desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen
    vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  8. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  9. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is
    deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de
    ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om
    alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van
    betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag
    de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door
    hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
    Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen
    tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de
    volgende € 5.000,= met een minimum van € 10,=. De ondernemer kan
    ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en
    percentages.
    Artikel 16 – Klachtenregeling
  10. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
    behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  11. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en
    duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
    gebreken heeft geconstateerd.
  12. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
    gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
    voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
    termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
    wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  13. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil
    dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  14. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. 6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
    schriftelijk anders aangeeft.
  15. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer
    naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
    Artikel 17 – Geschillen
  16. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht
    van toepassing.
    Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
  17. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende
    bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen
    schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de
    consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager.